Jak fungují docházkové čtečky?

Ve firmě každého podnikatele je potřeba vědět aktuální stav zaměstnanců, kteří ten den přišli do práce. V dnešní době již není potřeba být zahlcen papíry a složkami s každodenními údaji. K ušetření místa i práce slouží docházkové systémy a k tomu sloužící

Jak fungují?

Docházkové čtečky nebo jinak také nazývané docházkové terminály jsou elektronické přístroje sloužící k uložení dat o příchodu a odchodu každého ze zaměstnanců. Pokud tedy mají zaměstnanci volnou pracovní dobu, ale denně musí splnit určitý počet hodin, díky čtečkám budete mít lepší přehled.

Tyto terminály se zpravidla nacházejí při vstupu do budovy. Každý zaměstnanec se musí při vstupu i odchodu identifikovat a to buď přiložením čipu, prstu k sejmutí otisků nebo kombinací obou metod. Přístroje ve své paměti zaznamenávají údaje o příchodu, odchodu nebo částečné nepřítomnosti, například kvůli návštěvě lékaře. Pakliže máte více firem, budov nebo více vstupů do pracovní haly, je možné mít několik přístrojů u každého vstupu, přičemž se údaje z každého přístroje stahují do jednoho programu Alveno.

Druhy přístrojů

K dispozici je několik typů docházkových čteček s rozdílnými funkcemi, parametry a evidencí zaměstnanců. 

DSi 200

Menším společnostem se doporučuje čtečka DSi 200. Ta funguje na základě otisků prstů, který sejme po přiložení na optický senzor. Díky tomu nemůže být zaměstnanec v žádném případě zaměněn. V této čtečce otisků prstů je také možnost pouhého přiložení čipu zaměstnance nebo kombinací obou metod, tedy přiložení čipu i položení prstu na optický senzor. Uvedená data z tohoto přístroje se mohou později stáhnout pomocí USB disku do programu Alveno. Tuto čtečku využijete všude tam, kde nemůžete propojit čtečku s PC pomocí kabeláže TCP/IP. Docení ji zvláště firmy neustále měnící své působiště. Navíc je vhodná k využití v památkově chráněných objektech. Paměťová kapacita čtečky DSi 200 plně dostačuje malým firmám zaměstnávajícím až 50 zaměstnanců. 

DSi 400

Upřednostňujete-li identifikaci zaměstnanců  čipem, je pro vás docházková čtečka DSi 400 ta pravá. Identifikuje zaměstnance pomocí bezkontaktního čipu, který má podobu karty nebo přívěsku na klíče. Čtečka DSi 400 umí také otvírat dveře. Propojíte-li ji s přístupovým externím čidlem (rozhraní Wiegand), získáte možnost oboustranného otevírání dveří. Vysoká paměťová kapacita čtečky umožňuje použití i ve velkých firmách. Čtečku DSi 400 nabízíme jako součást výhodného balíčku Alveno Proximity.

DSi 501

Další možností docházkových čteček pro velkou firmu je DSi 501. Tato čtečka má stejně jako DSi 400 neomezenou paměť na počet zaměstnanců, ale navíc kromě čipu má i čtečku otisků prstů. Také, stejně jako DSi 400, nabízí možnost otevření dveří při vstupu a odchodu. Jedná se o něco dražší variantu, ale s mnohem více možnostmi. Čtečka DSi 501 patří k nejrychlejším čtečkám otisků prstů díky času snímání pouhých 0,7 sekundy. 

DSi 600

Hledáte vysoce spolehlivou biometrickou docházkovou čtečku vhodnou i pro velké firmy? V tom případě vám doporučujeme čtečku DSi 600 s dotykovým 7“ displejemDíky této čtečce získáte aktuální přehled o přítomných zaměstnancích. Rovněž umí otvírat dveře. Integrovaná čtečka čipů vám navíc umožňuje navolit způsob identifikace u vybraných zaměstnanců. Identifikovat zaměstnance lze pomocí otisku prstu, čipem nebo jejich kombinací.

Související články

Zalíbil se vám systém Alveno?
Chtěli byste si vyzkoušet na vlastní kůži, jak vám může pomoci?