Úskalí pracovní pohotovosti

S evidencí pracovní doby nám pomáhají docházkové systémy. Ale jak evidovat pracovní pohotovost?

Za pracovní pohotovost se považuje doba, kdy zaměstnanec sice nepracuje a nachází se mimo pracoviště, ale je připraven k případnému výkonu práce pro zaměstnavatele. Za pracovní pohotovost náleží podle zákoníku práce zaměstnanci odměna ve výši 10% průměrného výdělku (viz § 140). Pracovní pohotovosti se ještě týkají § 78 odst. 1 písm. h) a § 95 zákona č. 262/2006 Sb. v aktuálním znění. Specifickým úskalím pracovní pohotovosti je zajištění její přesné evidence v případě, kdy během ní dojde k výkonu práce zaměstnancem. Chcete mít přesné údaje pro výpočet mezd a nechcete se jen spoléhat na pravdivost dat uvedených zaměstnancem? Využijte virtuální docházkovou čtečku. S její pomocí se stane výpočet mezd hračkou!

Zaměstnanec se může odkudkoliv přihlásit na webový portál této služby a zadat potřebné údaje (začátek a konec pracovní pohotovosti, výkonu práce a přestávek). Výhodou je skutečnost, že záznam probíhá v reálném čase. Získáte tak přesné informace a máte o zaměstnancích přehled. Využijte virtuální docházkovou čtečku i vy. Provoz vaší firmy bude efektivnější.

Zalíbil se vám systém Alveno?
Chtěli byste si vyzkoušet na vlastní kůži, jak vám může pomoci?