V Alvenu se evidují výstupy na Svinec

Projekt Na Svinec si vybral pro své fungování docházkový systém Alveno. Projekt spočívá v evidování a počítání výstupů na kopec Svinec nedaleko Nového Jičína a je určený pro všechny milovníky aktivního životního stylu a pohybu v přírodě. Alveno tak získalo netradiční využití u sportovních a volnočasových aktivit. Proč se autor projektu Jiří Klein rozhodl právě pro Alveno a s jakými obtížemi se při implementaci potýkal, nám prozradil v krátkém rozhovoru.

Co vás přimělo hledat řešení pro projekt Na Svinec mezi docházkovými systémy?

Potřebovali jsme systém, který by evidoval průchody uživatelů přes biometrické čtečky, a zároveň řešení, které nám umožní informace použít přes API protokol pro zobrazení na webové stránce. Ve hře byla i myšlenka na vývoj vlastního řešení pro odesílání dat ze čteček. Ale nebylo by to tak jednoduché, jak se mohlo zdát, a tak jsme se tu myšlenku ani nepokusili zrealizovat. Řešení přes docházku se jevilo jako nejvhodnější. Proto jsme měli skoro od samého počátku snahu využít některý docházkový systém, který byl už na trhu dostupný.

Jaká jste měli od docházky očekávání a kde jste hledali informace?

Požadovali jsem stabilní a uživatelsky jednoduchý systém, který zajistí plynulý tok informací ze čteček do systému a dále na web, a to bez chyb. Informace jsme hledali na webových stránkách. Specifičtější dotazy pak směřovaly na technickou podporu Alveno.

Měli jste i nějaké specifické požadavky?

Chtěli jsme jednoduchý systém a Alveno toho nabízelo mnohem více. Přesto je ale přehledné a uživatelsky přívětivé. Bylo jen potřeba upravit zasílání potřebných dat přes API protokol.

Oslovili jste i jiné dodavatele?

Ano, oslovili. A nakonec jsme vybrali Alveno. Nebyl důvod pro dlouhé rozmýšlení. Vyhodnotili jsme i ostatní nabídky a jelikož Alveno naplňovalo nejlépe naše priority, rozhodli jsme se pro něj. A musím taky zmínit, že je nám velmi sympatická a blízká vaše firemní kultura a svoboda v práci. To nám při rozhodování taky pomohlo.

Jaké priority ale hrály tu největší roli při rozhodování?

Nejvyšší priority při rozhodování byly spolehlivost systému, cena a prověřený český dodavatel – česká společnost. Ve finále nám pomohlo v rozhodnutí to, že Alveno splňuje všechny naše prioritní požadavky a pak taky vstřícnost týmu při řešení našich nestandardních požadavků.

Jak probíhala implementace řešení a zahájení provozu?

Plné zavedení služby trvalo asi 2 měsíce. Bylo potřeba upravit API dle našeho požadavku. Spuštění provozu pak proběhlo bez komplikací.

Co vám používání Alvena přineslo? A jak hodnotíte celkovou spolupráci?

Alveno je stabilně fungující systém, který plně splnil naše očekávání. Musím ale znovu zmínit, že systém používáme pro velmi specifický účel. V rámci toho minima, které ze systému využíváme, jsme se vším naprosto spokojeni.

Je něco, co vás na spolupráci příjemně překvapilo nebo těší?

Jsem rád, že jsme se dohodli na speciálních podmínkách pro využívání systému. Nejsme totiž výdělečně činná obchodní společnost nebo jinak ziskový projekt. A tak si podpory projektu ze strany Alvena v podobě lepší ceny moc vážíme.

Máte nějaké další plány s vaším projektem nebo s rozšířením spolupráce?

Chceme systém použít i na dalších projektech, na dalších kopcích. Co se systému týká, tak nám momentálně naprosto vyhovuje, a rozšíření jeho použití mě nenapadá.

Doporučil byste Alveno dalším uživatelům?

Naše využití je netradiční, takže nemohu v této oblasti najít dalšího podobného uživatele, ale pokud bych zvažoval nasazení docházkového nebo přístupového systému, určitě bych Alveno doporučil.

Zalíbil se vám systém Alveno?
Chtěli byste si vyzkoušet na vlastní kůži, jak vám může pomoci?