Vaše nejčastější dotazy

Odpovídáme na otázky, na které se nás nejčastěji ptáte. Nenašli jste odpověď na svou otázku? Napište nám níže vaše telefonní číslo a my vám rádi odpovíme.

Kdy je zúčtovací období pro platbu za docházkový systém?
Fakturu za následující období vystavujeme vždy na začátku nového měsíce – zpravidla do 3 pracovních dnů (příklad: fakturu za říjen vystavujeme na začátku září). Splatnost faktury je 14 dní.
V jakém formátu je výstup z docházkového systému?
Buď dle formátu potřebného k importu do Vašeho mzdového systému, nebo v podobě .pdf, .xls.
Umožňuje Alveno exporty do mzdových systémů?
Ano, export umožňujeme do více jak 30 mzdových systémů, všechny podporované systémy najdete na našich stránkách.
Potřebuji vlastní server?
Ne, není potřeba. Výhodou cloudového řešení je, že nepotřebujete žádnou IT infrastrukturu na Vaší straně. O vše se staráme my.
Platba za docházkový systém Alveno je měsíční, nebo roční?
Platba za docházkový systém Alveno je v měsíčních intervalech a fakturujeme dopředu za následující období (příklad: fakturu za říjen vystavujeme na začátku září).
Můžu si zaplatit školení docházkového systému?
Ano, možnost školení Alveno nabízíme. Školení provádíme online, nebo osobně a podle toho se odvíjí i cena za školení.
Mohu Alveno vyzkoušet třeba na měsíc zdarma?
Rozhraní Alveno je opravdu jednoduché, systém s Vámi prochází obchodník na osobní schůzce vždy na základě Vašich potřeb a požadavků. Tím tak eliminujeme obavu z rozhraní systému. Pokud i nadále obavy zůstávají, tek je možné domluvit si individuálně s obchodníkem demo verzi na jeden měsíc. Standardně demo verzi ale nenabízíme.
Mohou zaměstnanci sledovat svoji docházku?
Ano, mohou. Pokud jim dáte přístup do systému, mohou nahlížet na svoje docházková data.
Lze zneužít otisky prstů?
Otisky prstů zneužít nelze. Ukládají se jako hash (síťová mapa bodů), který nelze zpětně rekonstruovat.
Lze systém zakoupit a naimplementovat i vzdáleně?
Ano, v dnešní době je potřeba se přizpůsobit, proto i docházkový systém Alveno dokážeme s Vámi zřídit a naimplementovat vzdáleně on-line.
Lze provozovat docházkový systém bez biometrických čteček?
Díky cloudovým technologiím je dnes možné docházku spravovat i pomocí mobilních zařízení. Potom si zaměstnanec může svou docházku zaznamenávat odkudkoliv např. z mobilního telefonu. Navíc firmy tímto způsobem mohou efektivně spravovat docházku i zaměstnancům, kteří jsou neustále v terénu, jako jsou např. obchodní zástupci nebo také mohou mít pod kontrolou zaměstnance v nějaké odlehlé kanceláři, do které se jim biometrické zařízení nevyplatí koupit.
Lze propojit několik poboček do 1 systému?
Ano, do jednoho systému si můžete připojit libovolný počet docházkových nebo přístupových čteček, a to i když každá leží na jiné straně republiky.
Lze pronajmout biometrickou čtečku?
Ano, pronájem je možný, řeší se individuálně, tak se nám neváhejte ozvat.
Lze pomocí biometrické čtečky i otevírat dveře?
Ano v nabídce jsou i druhy čteček, které kromě zaznamenávání docházky mohou rovnou otevírat i dveře. Navíc zákazník může definovat, zda se dveře otevřou jen např. při příchodu do práce nebo i při přestávkové pauze, atp.
Kdy se mohu obrátit na technickou podporu?
Technická podpora je pro naše klienty zdarma každý všední den od 8:00 do 15:00, jednoduše nám zanecháte požadavek a my se ozveme. 95 % požadavků dokážeme vyřešit ještě v den zadání požadavku.
Chci si pořídit docházkový systém, jak probíhá objednání a jak dlouho to trvá?
Stačí nám napsat, nejpozději do druhého dne se s Vámi spojí náš obchodník, zjistí si detaily a domluví si s Vámi schůzku, kde přesně ukáže možnosti našeho systému přímo Vaší firmě na míru. Pokud si podáme ruku, tak se domluví datum implementace se základním zaškolení a systém Vám pomůžeme do firmy zavést. Celkem trvá celý proces implementace přibližně 14 dní.
Je v měsíční ceně i technická podpora systému Alveno?
Ano, v ceně docházkového systému máte i bezplatnou technickou podporu. Požadavky můžete zadávat ve všední dny od 8:00 do 15:00. Většinu požadavků řešíme ještě v den, kdy jste požadavek zadali.
Jakým způsobem je čtečka propojena se systémem?
Záleží na typu čtečky, všechny umožňují připojení pomocí síťového kabelu a naše nejmodernější čtečka DSi 700 také pomocí Wi-Fi.
Jaké zabezpečení má Vaše cloudové řešení?
Naše servery jsou umístěny v datovém centru, které má maximální možnou ochranu. Zálohy se replikují na 3 různá, geograficky odlišná místa. Nehrozí tedy žádné nebezpečí, že o svá data přijdete.
Jak zkontroluji zaměstnance, kteří nechodí každý den na firmu?
Součástí systému je integrovaná softwarová čtečka s GPS lokací, použitelná z jakéhokoliv chytrého zařízení (telefon, tablet,…)
Jak vypadá měsíční výkaz?
Tiskové sestavy jsou navrženy tak, aby obsahovaly všechny informace a legislativní potřeby pro případnou kontrolu. V rámci systému nabízím 3 varianty tiskových sestav.
Jak se provádí implementace do firmy a je nějak zpoplatněna?
Implementace do firmy není náročná, provede ji s Vámi náš konzultant na dálku, nebo osobně, stačí si dohodnout pevný termín. Doba i cena implementace je vždy individuální a odvíjí se od velikosti firmy a složitosti implementačního procesu. Standardní implementace na dálku zabere zpravidla do 4 hodin.
Jak se data zálohují?
Data se automaticky zálohují pravidelně na našich serverech a to hned na několika místech.
Jak na čištění a údržbu biometrických čteček DSi?
Čtečky čistěte doporučenými prostředky na elektroniku, tj. monitory, notebooky, televize atd. Používejte antistatické utěrky, které jsou na čištění elektroniky. Dezinfekci na ruce si nikdy neaplikujte bezprostředně před použitím senzoru otisku prstu. Ruce si vydezinfikujte vždy až po použití senzoru. Vhodné čisticí prostředky můžete zakoupit např. na https://www.alza.cz/cisteni-elektroniky/18876741.htm All in one řešením jsou ubrousky: https://www.alza.cz/clean-it-cistici-ubrousky-mokre-na-plasty-100ks-d5791392.htm. Po použití vlhčených ubrousků použijte ještě antistatickou utěrku. V žádném případě nepoužívejte dezinfekci na bázi alkoholu, lihu, nebo metyl alkoholu (tj. většina dostupných anti COVID prostředků, jejichž používáním může dojít k poškození elektronických zařízení včetně biometrických čteček), a to především NE postříkáním. Nepoužívejte jiné než antistatické utěrky.
Jak kontaktovat technickou podporu?
Technickou podporu můžete kontaktovat přímo z webového rozhraní klient.alveno.cz, z kontaktů na našem webu, nebo ze stránky podpory: podpora.alveno.cz.
Jak dlouho trvá zavedení Alvena do firmy?
Vždy záleží na velikosti firmy, samotnou implementaci do firmy ale zvládneme do 14 dnů od objednávky. Samotný implementační proces se základním zaškolením zvládneme společně do 4 hodin – cena implementace se odvíjí od velikosti firmy a složitosti implementačního procesu.
Jak dlouho trvá podpora systému?
Technickou podporu nabízíme vždy po celou dobu trvání smlouvy a je zdarma. Obracet se na nás můžete přes stránku podpory (podpora.alveno.cz), přímo z webového rozhraní klient.alveno.cz nebo z kontaktů na našem webu. Jednoduše nám zanecháte zprávu s požadavkem a jeden z našich konzultantů se co nejdříve ozve.
Co se stane při výpadku proudu nebo internetu? Smažou se mi data?
Po výpadku proudu ani internetu se Vám data ze čtečky nesmažou. Každá čtečka má svou interní paměť. Zařízení se v případě výpadku proudu pouze vypne, ale všechna data zůstanou uchována, dokud se elektrické připojení neobnoví. Pokud pouze vypadne internet, čtečka pošle data do systému ihned po obnovení spojení.
Co se stane, pokud překročím mezní počet zaměstnanců?
Systém automaticky vystaví fakturu s vyšší sazbou, Vy se nemusíte starat o nic.

Nemůžete se rozhodnout nebo máte nějaké otázky?
Ozvěte se nám. Rádi vám vše vysvětlíme.