Docházka v Excelu ve 21. století? Proč ne, ale…

vzor-excel-nahled

Chápeme, že při tolika věcech, které jako personalisté musíte řešit, se evidence docházky v Excelu zdá jako jednoduchá varianta. Určitě pro to máte pádné důvody. Proto jsem pro vás připravili jednoduchou šablonu evidence měsíční docházky u zaměstnanců na HPP v Excelu. Klidně si ji stáhněte/zkopírujte zdarma na odkaze. Ale! Myslete na to, že má Excel své omezení, které si momentálně nemusíte uvědomovat. Často řešíme problémy krátkodobě, a právě Excel je krátkodobé řešení do té doby, dokud nebude mít vaše firma desítky zaměstnanců nebo se něco nepokazí. Stačí zmínit třeba ztrátu, odcizení, poruchu počítače, nebo odchod ze zaměstnání.

Evidence docházky je navíc zákonná povinnost a společně s ní je také povinnost ji řádně archivovat kvůli kontrole z úřadu práce.

Za docházku v Excelu platíte vašim časem

A to nemluvíme o čase, který trávíte opisováním, exportem a kopírováním dat z excelové docházky do mzdového programu. Kolik času tomu věnuje vaše účetní? Tento čas si vynásobte průměrnou hodinovou sazbou včetně odvodů. Tolik Vás stojí docházka v Excelu. Není jednoduší vyřešit ji jednoduše přes ověřený docházkový systém, který:

  • Je legislativně v pořádku
  • Umožňuje export do více než 30 mzdových programů
  • Má perfektní zákaznický servis
  • Pravidelný vývoj a aktualizaci
  • Je na cloudu, proto má automatické zálohy, nemůžete jej ztratit
  • Naimplementujete rychleji, než si myslíte

Žijeme v 21. století a možností je mnoho. Pokud chcete dát šanci modernímu docházkovému systému, tak nám napište.

Jestli i nadále chcete řešit docházku v Excelu, máme pro vás jeden vzor pro inspiraci, klidně si jej upravte. A co za něj chceme? Vzor docházkového systému v Excelu je pro Vás zdarma, jen nám slibte, že si na nás v budoucnu vzpomenete, až nadejde čas řešit digitalizaci HR procesů i ve vaší společnosti.

*Jen pozor, jedná se o vzor, který nemusí být dlouhodobě legislativně v pořádku a nemůžeme za něj ručit 😊

Nejčastější dotazy k excelové docházce

Co je to evidence pracovní doby?

Evidence pracovní doby označuje reálnou odpracovanou dobu zaměstnance, zatímco evidencí docházky rozumíme celou dobu, za kterou byl zaměstnanec přítomen na pracovišti nebo v objektu zaměstnavatele.

Jak evidovat pracovní dobu?

Možností, jak evidovat pracovní dobu je mnoho, od klasické papírové evidence přes zapisování do Excelu, až po sofistikované moderní docházkové systémy.

Stačí evidovat docházku v Excelu?

To záleží. Pro někoho může být Excel ze začátku podnikání dostatečný a může se zdát jako nejjednodušší způsob, ale i on má svá omezení. Nad vypisování, exportem a přepisováním dat třeba do mzdového systému tráví personalisté desítky hodin času. A to nemluvíme o možnosti ztráty.

Proč si vybrat docházkový systém?

Moderní docházkové systémy fungují často na cloudu, díky tomu pravidelně archivují data. Navíc umožňují jednoduché exporty do mzdových systémů a díky tomu šetří měsíčně desítky hodin času. Umožňují dlouhodobé plánování a schvalování nepřítomnosti pohodlně odkudkoliv online.